Tandarts Gervers / Enschede / Hengevelde / tandheelkunde / parodontologie / gebitscontrole / mondhygiëniste / tandartspraktijk / kindertandarts / kunstgebit / beugel / tanden bleken
Tandarts Gervers / Enschede / Hengevelde / tandheelkunde / parodontologie / gebitscontrole / mondhygiëniste / tandartspraktijk / kindertandarts / kunstgebit / beugel / tanden bleken

Uw bezoek aan de tandarts

Voorafgaand aan uw bezoek aan de tandarts wilt u precies weten wat u van ons kunt verwachten: hoe een behandeling in zijn werk gaat en welke kosten hieraan verbonden zijn. Deze informatie vindt u hier.

Tarieven

Wij streven ernaar om tandheelkundige zorg toegankelijk en betaalbaar te houden voor onze patiënten. Daarom zijn wij een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met verschillende zorgverzekeraars.

Heeft u een tandartsverzekering afgesloten? Dan vergoedt uw zorgverzekeraar de kosten van de behandeling geheel of gedeeltelijk. Als de behandeling gedeeltelijk vergoed wordt, ontvangt u een nota voor de verschuldigde eigen bijdrage. In onze tarieven zijn eventuele techniekkosten niet opgenomen.

Voor de prestatiecodes en bijbehorende tarieven verwijzen wij u door naar de website van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) of de onafhankelijke website van Vergelijkmondzorg.nl.

Huisregels

  • Wij doen onze best om iedereen op tijd te kunnen behandelen en vragen u daarom op tijd aanwezig te zijn zodat u zelf ook nooit lang hoeft te wachten. Als u te laat komt, wordt de behandeling noodzakelijkerwijs ingekort.
     
  • Een afspraak annuleren of verzetten kan natuurlijk, maar uiterlijk 24 uur van tevoren. Wij proberen u aan uw afspraak te helpen herinneren, maar het blijft wel uw verantwoordelijkheid. Komt u één keer te laat, dan wordt er een aantekening gemaakt, maar zijn er nog geen financiële gevolgen. Bij een tweede keer worden er eventueel kosten in rekening gebracht.
     
  • Indien u binnen hetzelfde jaar vaker dan driemaal zonder bericht afwezig bent gebleven, zullen wij u als patiënt uitschrijven.
     
  • Wij behouden ons het recht voor een afspraak tijdig te verzetten. U bent zelf verantwoordelijk om de juiste adresgegevens en telefoongegevens aan ons door te geven, zodat wij u tijdig kunnen bereiken wanneer we uw afspraak of behandelplan moeten wijzigen.
     
  • De tandarts zal in overleg met u een behandelplan maken. Al uw gegevens en tandheelkundige informatie worden vervolgens vastgelegd in onze computer. Uiteraard worden uw gegevens bij ons vertrouwelijk behandeld.
     
  • De tandarts doet zijn uiterste best om de patiënt te behandelen binnen de daarvoor gereserveerde tijd. Aangezien onvoorziene complicaties kunnen optreden bij medische behandelingen, zal het soms niet mogelijk zijn uw afspraak op tijd te laten beginnen. Wij hopen op uw begrip in deze zeldzame situaties.
     
  • Wij hebben de verwerking van onze administratie overgedragen aan Fa-med. Zo kunnen wij al onze tijd aan u besteden. Fa-med is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties en werken inmiddels voor duizenden (para-)medici. Voor alle vragen over uw nota kunt u bellen met Fa-med (0900 – 0885).
     
  • U ontvangt na de behandeling een factuur van Fa-med. In sommige gevallen wordt uw nota eerst gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt dan alleen een nota voor de kosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed.
     
  • Als u een betalingsachterstand heeft, zijn wij genoodzaakt de verdere behandeling stop te zetten totdat betaling van de openstaande nota's is ontvangen. Bij pijnklachten wordt dan alleen tegen contante betaling behandeld.
     
  • Wij vragen u alle wijzigingen die in uw patiëntendossier moeten worden doorgevoerd door te geven aan de receptioniste of de assistente. U kunt hierbij denken aan wijzigingen op het gebied van gezondheid, medicijngebruik, uw adres of verzekering.
     
  • Wij verzoeken u om uw identiteitsbewijs en zorgpas aan de receptioniste te tonen bij uw eerste bezoek.

Klachten

Wij horen het graag als u vragen of opmerkingen heeft die ons kunnen helpen onze dienstverlening te verbeteren. Mocht u ondanks onze grootste zorg toch een klacht hebben, dan zullen we er alles aan doen deze te verhelpen.

Mochten wij er samen niet uitkomen, dan kunt u terecht bij het Tandheelkundig InformatiePunt (TIP). Het TIP is te bereiken op nummer 0900 - 202 5012 (maandag tot en met vrijdag van 9.00-12.00 uur en van dinsdag tot en met vrijdag ook van 13.30-16.30 uur).

Openingstijden praktijk Enschede

Maandag

08.00 - 12.00
13.15 - 17.00

Dinsdag 08.00 - 12.00
13.30 - 17.00
Woensdag    08.00 - 12.00
13.30 - 17.00

Donderdag

09.00 - 12.00
13.00 - 16.00
 

Vrijdag Gesloten